Tankespridd igen!!



Det är precis vad jag är helatiden, varför?
Att det ska vara så svårt att bara leva sitt liv utan att behöva tänka så mycket, utan att behöva ta en massa viktiga beslut och utan att känna sig stressad.
Jag känner mig stressad över att jag fortfarande inte vet vad jag vill göra med mitt liv, jag trampar på samma fläck.
Just nu funderar jag på utbildningar, jag vill ha en utbildning jag kan luta mig åt men problemet är ju bara att jag inte riktigt vet vad jag vill utbilda mig till och mitt självförtroende svackar, kan jag klara av en studie tid på 3-4 år?
Klarar jag av att ens plugga igen??

Jag har ju alltid varit så udda och har alltid hamnat utanför i skolan och bland klasskamrater.
Har aldrig varit med de coola gänget och inte heller bland plugghästarna utan stått själv som Emma ensam och i skolan fick folk bara ta det.
Nu som "vuxen" så är jag väl också udda men jag har nu hittat folk som accepterar mig och det är jag jätte glad för men jag har ju fortfarande hela samhället som jag också skulle behöva ett accepterande ifrån.
Jobb har jag dåliga erfarenheter i från och skolan var ju ingen höjdare.

Så vad kan en tjej som jag egentligen få ut av livet utan att behöva kämpa precis helatiden??
Hur kan en tjej som jag leva mitt liv? och hur kan jag bli glad och lycklig?

Kommentarer
Postat av: Emilie

Varför behöver du ett accepterande från samhället? Räcker det inte med att DU accepterar dig själv? Räcker det inte med att du har vänner som älskar dig för den DU är?



Alla är vi olika och jag blir så ledsen när alla hela tiden bara ska passa in, var glad för den DU är och vad DU värdesätter. Man kan aldrig vara älskad av alla, så är det bara.



MAN SKA VARA GLAD FÖR DET MAN HAR :D



Jag förstår din panik över att inte veta vad man vill göra- tro mig jag har samma problem. Jag vet vad jag vill göra men jag är så jävla feg för att jag ska misslyckas eller att jag inte klarar det.



Men det är en annan historia, just nu vill jag bara tala om för dig att du ska fan inte söka efter acceptans från samhället, det är fel och så korkat att tänka så, så tänk om:) haha



Puss puss på världens bästa Emma!!!

2010-04-16 @ 16:05:35
URL: http://emiliesfeline.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0