Mycket just nu.


Det är mycket som händer just nu.
Jag har gått in i en depression och har börjat äta antidepressiv medicin igen.
Är precis i början av en psykologisk utredning som innerbär personlighets tester och intelligenstester för att jag vill ta reda på varför saker och ting är som dom är och varför det har blivit som det blivit.

Det var ca ett år sedan nu jag senast gick in i en djup depression och mitt liv har i stort sätt sett ut så, upp och ner och upp och ner igen.
Nu är det dags att ta reda på varför?
Därför vill jag och ska jag göra denna utredning.

Just nu lutar det åt att jag har diagnosen: Emotionell instabil personlighets störning (IPS)
En väldigt komplicerad och invecklad diagnos att berätta och förklara om tyvärr.
Men 1177.se har gjort det lättare att läsa och förstå lite hur den fungerar tycker jag.
Det har kommit upp fler diagnoser också som skulle kunna vara tänkbara bla: Bipolär typ2 och ADD men ingen av de tre diagnoserna går än att ställa förrän efter jag har gjort alla tester.

Att jag återigen komma tillbaka till samma ruta och trampar är jag väldigt kluven med.
Frustrationen om att jag inte bara kan vara normal någongång är stor.
Men jag hoppas just nu på att utredningen kommer att göra någon nytta och även fast jag vet att det kommer bli otroligt tufft så känns det som att jag vill försöka detta.
Så får väl se hur det kommer att bli och vad som kommer att hända härifrån och framåt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0