Michael Jackson!!

Igår när vi var på Birsta City så fynda jag nått som gjorde mig otroligt glad!!
Tusen tack Semy!!
Michael Jacksons självbiografi sen 1988.
Den har jag alltid velat läst men jag hittade den bara på Engelska sen när jag vart så pass stor att jag kunde läsa.
Nu har det kommit ut en ny utgåva av den gammla boken Moon Walk och jag hittade den på Svenska i pocket form =) att jag sen fynda boken spelar egentligen ingen roll för mig så länge det gäller Michael Jackson!!
Han har varit min största idol sen jag var 6 år, jag minns så väl när jag fick min första cd skiva med honom "BAD", Jag fick välja vilken skiva jag ville i skivsammlingen när mina adoptivföräldrar skulle skilja sig och skivorna skulle delas upp.
Den skivan tilltalade mig mest och varför vet jag inte men den ville jag ha och jag har kvar den än idag.
Jag kan aldrig tröttna på Michael jackson och hur klyshigt det än kan låta så har hans musik berört mig otroligt mycket på så många sätt, hans musik har många många många gånger gjort mig glad, och lika många gånger har hans musik gett mig någon form av tröst när jag har varit ledsen och vridit upp ljudet på min bärbara cd spelare på högsta volym och sjungt och gråtit till låten "YOU ARE NOT ALONE" och "CHILDHOOD" och många många fler.



Michael Jackson Var inte någon av de artister man ser träda fram en gång per decenium, eller under en generation eller livstid. Han var en artist som träder fram en enda gång, punkt slut.
Michael var formidabel! Faktum är att ju mer jag tänker på och talar om Michael Jackson, desto mer känner jag att epitetet "KING OF POP" inte räcker för honom. Jag tror helt enkelt att han var den störste entertainern som någonsin levt! 
Ord av Berry Gordy (Grundare av Motown) på Michael jacksons minnes stund. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0